Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Poedercoaten - Hoe werkt het?

Poedercoaten is een van de populairste manieren om velgen te herstellen. De meeste velgen van bekende merken worden ook op deze manier geproduceerd. Het proces van velgen herstellen met poedercoaten heeft 9 stappen:

      
1. Velgen controleren op rondheid

2. Ontlakken

3. Stralen

4. Stoeprandschade verwijderen

5. Velgen ontgassen

6. Poedercoaten primer

7. Poedercoaten kleur

8. Poedercoaten blanke lak

9. Kwaliteitscontrole

Het poedercoaten is niet alleen goedkoper dan spuitwerk,
maar ook duurzamer. Dit wordt op hoge temperatuur “gebakken” op de velg en is daardoor beter bestand tegen extreme weersomstandigheden, pekel of velgenreiniger.

Prijslijst poedercoaten (standaard)
Prijs
t/m 18 inch
€ 95,-
19 inch
€ 100,-
20 inch
€ 105,-
21 inch
€ 110,-
22 inch
€ 115,-
23 inch
€ 120,-
Alle prijzen zijn inclusief btw en onder voorbehoud van meerwerk!

Poedercoaten - Wat kost het?

Het poedercoaten van velgen is al mogelijk vanaf € 95,- per velg incl. btw.

Meerwerk zoals het lassen of richten van velgen op aanvraag*
Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld naafdoppen mee te spuiten in dezelfde kleur.

In de afbeelding hiernaast zie je de prijzen per inchmaat.

Poedercoaten - Uit welke kleuren kan ik kiezen?

We hebben voor het standaard poedercoaten 6 kleuren om uit te kiezen.
Alle kleuren zijn mogelijk met een mat of hoogglans blanke lak.

Naast de standaard kleuren hebben we ook de optie om een kleur op maat te poedercoaten. Zie hiervoor Rimco Poedercoaten.

Zilver (mat)

Zwart (mat)

Gunmetal (mat)

Goud (mat)

Wit (hoogglans)

Zwart (hoogglans)

Antractiet metallic (hoogglans)

Rimco Bronze

Standaard Zilver

Zilver Grof Metallic

Antraciet metallic (mat)

Goud (hoogglans)

Hyper Silver

BMW Ferric Grey

BMW Orbit Grey

Black Chrome

Poedercoaten - Waarom velgen poedercoaten?

Er zijn veel redenen te bedenken waarom het poedercoaten dé manier is om velgen te herstellen. Door de manier waarop poedercoaten plaatsvind zijn er veel minder kansen op fouten dan bij traditioneel spuitwerk. De dekking is erg goed verdeeld vanwege de elektrostatische werking van het poeder. De poeder komt ook op lastig te bereiken plaatsen zoals bij de boutgaten of tussen de spaken. Met spuitwerk is dit erg lastig om de lak netjes te verdelen op deze plekken. Ook moet traditioneel lakwerk veel langer uitharden/drogen waardoor het aan het begin nog erg fragiel is.

Daarnaast is poedercoaten ook nog eens beter voor het milieu. Er wordt veel minder grondstof gebruikt bij coating dan dat er laklagen nodig zijn bij spuitwerk. De coating gaat veel langer mee dan gespoten lak en de grondstoffen bevatten geen oplosmiddelen wat bij spuitlak wel het geval is. Er komen dus helemaal geen vluchtige stoffen vrij! Wel zo fijn voor het milieu en beter voor onze medewerkers! Daar zijn we tenslotte zuinig op 😉

Bij poedercoaten is er ook nauwelijks sprake van afval en wordt tot wel 95% van alle grondstof daadwerkelijk gebruikt. Bij het spuiten van velgen blijft er vaak lak over wat op den duur onbruikbaar is en dus moet worden weggegooid, erg zonde natuurlijk!

Vraag een offerte aan

We komen zo snel mogelijk bij je terug met een passende prijsopgave!

Let op! van kerst t/m oud & nieuw zijn wij gesloten